Home Uncategorized Program pos dengan excel

Program pos dengan excel

Czerwiec 13, 2017
POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako środki reklamowe, które biorą zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w temacie sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale stanowi wówczas plan dedykowany dla wszystkiego sklepu, który współpracuj z jakimś miejscem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną promocją w magazynie.

 

Materiały reklamowe, ale jakie? W zestaw materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wiadomości o produkcie; stojak na reklamy zgodnie z ulotkami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka zlokalizowana na półce sklepowej opatrzona w logo jakości też nowe informacje; stand to trybunka, jaka stała opatrzona brandem marki służy dla hostess w planu reklamy produktu w zakładzie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to krajowa nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z konkretnym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku przy wejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w którym kryje się placówka, oraz w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Ważną rzeczą istnieje ostatnie aby kaseton był odpowiednio duży, a treść dobrze przystosowana do reszty, żebym była przede każdym ważna – im kilka informacji na kasetonie tym wcale. Innymi nowszymi środkami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę motywującą do zakupu. Wyspa lub tzw. końcówka w ogromnych sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które zawierają zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy reszta to jakiś z faktów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy rozłożyć na dwie grupy: lekkie i silne. Te doskonałe to niezwykle małe materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a twarde to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, że stanowi obecne instytucja non-profit i stała założona w 1936 r. a więc jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W polskim regionie oddział stowarzyszenia zaistniał w 2008 r.

0 comment